10.10.2017 - Heikki Rantamäki

Kehityskohteena huijausten hionta

On kahdenlaisia yhtiöitä: niitä, jotka kehittävät palveluitaan ja niitä, jotka kehittävät myyntipuheluistaan sellaisen näytelmän, että asiakkaalla ei juurikaan ole mahdollisuuksia selvitä siitä voittajana.

Lue lisää
21.9.2017 - Kimmo Tolvanen

Istutaanko urheiluseurassasi aarteen päällä paljain päin?

Kuuluuko tehtäviisi "varainkeruu", yhteistyökumppaneiden etsiminen tai peräti urheilumarkkinointi? Tuntuuko yrityksen puheille pääsy vaikealta, puhumattakaan sopimukseen pääsemisestä? Syynä voi hyvinkin olla, että pyrit yrityksen edustajan pakeille tyhjin käsin, tai tarjoat "näkyvyyttä", jonka hyödyistä et ole edes itse kovin vakuuttunut.

Lue lisää
13.9.2017 - Kimmo Tolvanen

Laita nyt edes urheiluseurasi strategia kuntoon!

"Ratekiako? Meillä on kuule niin pieni porukka ja paljon tohinaa, että ei me semmosia olla ehitty miettiä." virkkaa kiireinen seuraihminen jutustelun lomassa. Tosiasia kuitenkin on, että jokaisella urheiluseuralla on strategia, jonka mukaan se käytännössä toimii. Eri asia on, että onko sitä uskallettu paperille laittaa. Strategia voikin käytännössä olla vaikka tämmöinen: Tavoitteenamme on pelata kylällä palloa niin kuin aina ennenkin, mukaan pääsevät kaikki halukkaat, jos meidät löytävät. Varainkeruun tuttavilta hoitaa Pena, kun töiltään ehtii. Jos rahat eivät riitä, niin yrittää sitten laittaa omasta pussistaan loput.

Lue lisää
6.9.2017 - Lotta Lilja

Leipuri käyttää sähköä aamuyöllä ja hyötyy siitä

Leipuri Hiiva on kilpailuttamassa sähkösopimusta Kumputielle. Leipomossa paistetaan kauraleipää ja ruisleipää maakunnan kauppoihin sekä makeita leivonnaisia omaan kahvioon. Leipuripäivillä sähkökauppias tarjoaa Leipuri Hiivalle pörssisähkösopimusta, mutta leipuria vähän epäilyttää. Yrittäjän päivät täyttyvät asiakaskontakteista, leipomon prosesseista ja henkilökunnan huolista. Vieläkö tässä pitäisi ehtiä sähkömarkkinoita tutkia?

Lue lisää
25.8.2017 - Tarek Meriläinen

Tästä syystä salkunhoito sopii hyvin suureen sähköntarpeeseen

Yrityksen sähkönhankintaa voivat ohjata useat eri tarpeet. Joillekin yrityksille tärkeintä on kustannusten ennakoitavuus, kun taas joillekin tärkeintä on mahdollisimman edullinen sähkön hinta. Yhteistä kaikilla ostajilla on, että he haluavat heidän tarpeisiinsa mahdollisimman sopivan ja ymmärrettävän sähkönhankintamallin.

Lue lisää
24.8.2017 - Kimmo Tolvanen

Täyssähkömies testaa sähköautoa

Viimeiset ahdistavat muistikuvani sähköautosta sijoittuvat 90-luvun puoliväliin, jolloin PKS omisti Suzuki-merkkisestä pakettiautosta muunnetun sähköauton. Suzuki oli varmaankin valikoitunut sähköauton alustaksi lähinnä pienen kokonsa ansiosta, minkä seurauksena kapea matkustamo oli käytännössä täynnä, kun 190-senttinen ja 100-kiloinen kuljettaja asettui kuskin penkille. Korkeintaan munavoileivät ja maitopullo enää mahtuivat viereen penkille ja nekin pystyyn.

Lue lisää

Aikaisempia blogejamme: