Laskut ja maksaminen

Saat sähkölaskun todellisen sähkönkäyttösi mukaisesti 2, 3, 4, 6 tai 12 kertaa vuodessa. Voit halutessasi valita maksutavaksi myös tasaeräarviolaskun, joista veloitamme palveluhinnaston mukaisesti.

Maksutavat:

Voit valita itsellesi sopivimman maksutavan:

1) Sähköpostilasku
- Saat laskusi sähköpostilla, kun vaihdat laskutusosoitteeksi sähköpostiosoitteesi Asiakastietojen päivitys -osiossa.

2) E-lasku (sähköinen lasku)

Tee e-laskupalvelusopimus omassa verkkopankissasi. Sopimuksen tekeminen on helppoa, katso video tästä. Sopimuksen tekoon tarvitset sähkölaskustasi löytyvän viitenumeron. Tallenna viite kokonaisuudessaan.

3) Tilisiirto
- Saat kotiisi perinteisen paperilaskun, jonka voit maksaa normaalisti pankkiin.

4) Suoramaksu
Jos et käytä verkkopankkia, voit tehdä suoramaksupalvelusopimuksen omassa pankissasi. Suoramaksupalvelussa sähkölasku veloitetaan automaattisesti tililtäsi eräpäivänä. Lisäksi saat paperilaskun kotiisi hyvissä ajoin ennen eräpäivää.

Laskun maksamisen viivästyminen

Yhteistyökumppanimme Ropo Capital Oy hoitaa maksuneuvontaamme.
Voit ottaa yhteyttä Ropo Capitaliin, puh. 09 2315 0442 ennen laskun eräpäivää sopiaksesi maksuajasta. Maksuneuvonta on avoinna arkisin klo 8-20 ja lauantaisin klo 10-15.
 

Voit hoitaa laskun maksamisen viivästymiseen liittyviä asioita myös online-palvelussa, ropo-online.fi, jonne kirjaudut verkkopankkitunnuksillasi. Palvelu on käytettävissä joka päivä klo 6–23 välisenä aikana.


Maksuaikaa saat, jos sinulla ei ole muita erääntyneitä laskuja. Voimme jakaa laskun tarvittaessa jopa neljään maksuerään, josta ensimmäinen erääntyy laskun alkuperäisenä eräpäivänä. 

 
Maksuajasta peritään korkolain mukainen viivästyskorko.