Toimiva yhteistyö tuo hyötyjä molemmille

Yhteistyömarkkinointi on yksi osa yritysviestintämme kokonaisuutta, jonka tehtävänä on luoda edellytyksiä liiketoiminnan menestymiselle. Siksi siihen liittyvät aina käsitteet suunnitelmallisuus, tavoitteellisuus ja pitkäjänteisyys.

Yhteistyömarkkinoinnin tavoitteena on kehittää ja hyödyntää yhteistyötä siten, että sille asetetut tavoitteet voidaan suunnitellulla aikavälillä saavuttaa. Yhteistyökohteita voivat olla urheiluseurat, yksittäiset kulttuuri- ja urheilutapahtumat sekä lasten ja nuorten liikunta. Pääkohteita on vain muutamia ja niiden kanssa tehdään aktiivista yhteistyötä. Muiden kohteiden määrä on myös rajallinen ja niiden yhteistyösopimusten sisältö muodostuu resurssien ja mahdollisuuksien mukaan.

Lue myös blogijuttumme sponsoroinnista.

Valittavilta kohteilta edellytämme:

  • PKS:n tavoitteisiin sopivaa laji- ja yhteisöimagoa
  • Riittävän laajaa kiinnostavuutta kohderyhmässä
  • PKS tarpeen mukaisia palveluja
  • Kykyä pitkäjänteiseen toimintaan
  • PKS:n tarpeet huomioivaa palveluotetta

Kohteet valitaan kaksi kertaa vuodessa. Pääkohteiden osalta yhteistyöehdotukset tulee lähettää edellisen vuoden lokakuun loppuun mennessä. Muiden kohteiden osalta syksyn ja talven yhteistyökohteet päätetään toukokuun lopussa ja kevään ja kesän yhteistyöehdotukset viimeistään tammikuussa. Yhteistyötarjousten käsittelyn helpottamiseksi suosittelemme käyttämään alla olevasta linkistä löytyvää sähköistä lomaketta.

Yhteistyökohteiden käsittelyajankohdat:

 
  Yhteistyöehdotuksen jättö Ehdotusten käsittely
Pääyhteistyökohteet 30.10. mennessä marraskuun aikana
Muut yhteistyökohteet/kesäkausi 31.12. mennessä tammikuun aikana
Muut yhteistyökohteet/talvikausi 30.4. mennessä toukokuun aikana