21.10.2022

Sähköasiat kiinnostavat yhä useampaa

Kohonneet energiahinnat ja mahdollisen sähköpulan riski ovat ruuhkauttaneet sähköyhtiöiden asiakaspalvelut ympäri Suomen. Myös PKS:llä puhelimet ovat soineet ja sähköpostit kulkeneet vilkkaammin kuin aiemmin. Syksyn aikana asiakaspalveluun tulleiden yhteydenottojen määrät ovat liki kaksinkertaistuneet verrattuna tämän vuoden huhtikuun lukemiin. Tämän vuoksi myös odotus- ja vastausajat ovat myös pidentyneet totutusta.

Asiakkaiden kiinnostus sähköasioihin näkyy selkeästi myös sähköisten kanavien merkittävänä liikenteen vilkastumisena. Moni käyttää OmaPKS-asiointipalvelua aktiivisesti muun muassa sähkönkäyttönsä tarkkailuun sekä sellaisten asioiden hoitoon, jotka sujuvat omatoimisesti. Sähköisen asioinnin etuna on sen helppous ja kellonaikariippumattomuus.

PKS:llä laadukas henkilökohtainen asiakaspalvelu on ollut aina tärkeä osa toimintaa.

  • Ehkä juuri siksi linjoilla palvelua odottavien asiakkaiden jono harmittaa kovasti palveluneuvojiamme, PKS:n asiakaspalvelupäällikkö Maarit Takapuro kertoo. Haemme parhaillaan lisää palveluneuvojia meidän tiimiimme, että asiakkaamme pääsisivät jatkossa hoitamaan sähköasioitaan yhtä nopeasti kuin aina ennenkin.

Palveluneuvojien monipuolisiin tehtäviin tarvitaan laajaa perehdytystä, joten uudet työntekijät pääsevät työhönsä vasta marras-joulukuussa.

  • Siihen saakka toivomme, että asiakkaamme käyttäisivät mahdollisuuksien mukaan OmaPKS-palvelua, ja henkilökohtaista palvelua odottavilta asiakkailta toivomme pitkää pinnaa. Vastaamme kyllä ihan varmasti heti, kun vain pystymme, Maarit Takapuro lupaa.

Yhteydenottojen aiheina ovat useimmiten asiakas- ja sopimustietoihin liittyvät kyselyt, sähkötarjouksen pyytäminen tai sopimuksen teko sekä muutto uuteen asuntoon. Asiakkaat haluavat myös keskustella erilaisista sopimustyypeistä ja sähkösopimuksen valintaan liittyvistä asioista.